BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Mar 7, 2012

RUMAH SEWA

selamat pagi.... haloowwww.............
ape habaq semua??? sihat ke?? dah makan ke??? ape tk makan lg? ada den kisah?? heheheh....
sebenarnya tangan ni gatal je nak menaip kat blog ni.. tp tak thu nak tulis ape sebenarnya.... duk pejabat ni punya la bosan.. keje pun takde. asyik makan minum makn minum je tiap2 hari... takde harapan la aku nak kurus.. huhuhuhuh....
ok... sebulan aku di upen ni, 3 kali aku pindah umah hehehehe..... ok aku nak story mori la ape sebab yang membuatkan aku pindah sampai 3 kali dalam masa 1 bulan sahaja...
ok... first aku menyewa di flat seberang terus... duk ngan tuan umah dia.... so kat umah tu ada aku ngan tuan umah berdua sahaja.... sebenarnya mula2 dia cakap dia duk sorg.. dh duk 3 hari baru dia cakap suami dia ada tapi jarang2 je balik... so, aku tak kisah la... lantak la kan... yang buat aku marahnya, dia buat macam aku menumpang plak umah dia.. padahal aku menyewa..... antara perkara2 yang dia buat adalah :
  • mencatu lektrik... pukul 8 malam umah dah gelap... alasannya lektrik umah dia caj tinggi... siap pesan lg law iron baju, iron sekali seminggu untuk mengelakkan umah dia dicaj lektrik yang mahal.... tpi aku bantai je iron tiap2 ari... lepas dua minggu dia bising2 cakap lektrik umah dia melambung 2 kali ganda sejak aku duduk... pelik plak aku. takkan la sebb aku iron baju lektrik sampai rm80 sebulan... tapi aku diam je la. 1 hari Tuhan nak tunjuk aku tgok bil lektri umah dia.... memg la tinggi, tpi masalahnye yg tinggi tu tunggakan bulan2 lepas sebb ko tak bayak bil. yang bulan semasa rm4 shj... aduhai.... air jugak dicatu
  • mengawal hidup aku.... aku tak dibenarkan bcakap ngan jiran sebelah.... alasannya buang masa. tapi bila ada jiran yang tegur aku, tanya khabar je pun, dia tanya habis2 ape yg jiran cerita.. aduhai ingat aku takde keje lain ke nak buat dalam hidup ni dri duk mengumpat...
  • bomoh... pat ni aku paling tak suka.... ko nak bomoh2 bagai ni lantak pi la... tpi boleh tak ko jangan kaitkan aku... nak suh bomoh tgok2 kan aku plak.... kot2 ada org nak sihir aku..... pastu siap aib2kan aku lg kononnya aku ni banyak kawan laki.. hai lantak pi la ramai kawan laki pun... aku tak susahkan hidup ko kot......


so cukup bulan aku pun pindah... kali ni umah cg aisyah... atas dia duduk... bawah dia bg sewa bilik la... cg aisyah ni kerek cikit. tu tk boleh ni tak boleh...... ok je... 1 pg kitorg bangun tido umah banjir. ingatkan ujan lebt.... air banyak gila dalam umah... ada org tk tutup paip bilik air.... bangun dh awal ape salahnye gotong royong buang air dalam umah... ini tak duk bgaduh sesama sendiri... last2 aku yg baru masuk ni dituduhnye... aduhai... aku tk thu ape2 kot.. tk pasal2 ko kena sepak ngan aku... hehehe... sebelum cg aishah marah aku sebb pukul anak org baik aku blah dulu... heheheh

so, sekarang aku sewa bilik di shahab... buat masa ni ok lg... seronok.....ape2 pun, tma kasih kat sya ku sebb tolong carikan bilik.... tima kasih sebb melayan je karenah aku... huhuhuh.. terharu kot... cuma law boleh, cuba kurangkan cikit panas baran tu.... hehehehe

No comments:

Post a Comment