BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Aug 28, 2010

MADAH INDAH PENENANG JIWA

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Sejak kebelakangan ini hidup saya agak kucar-kacir. Banyak perancangan tidak berjalan seperti sepatutnya. Keadaan ini membuatkan saya agak kecewa. Syukur ada seorang teman meluangkan sedikit masa menjadi pendengar setia. Alhamdullillah, satu sms yang dikirimnya, menenangkan jiwa yang gusar, menyedarkan hakikat siapalah kita.

Teman saya ni, dulu agak rajin menghantar sms islamik motivasi dan peringatan kepada saya, cuma kini mungkin sibuk gamaknya, tiada lagi sms untuk saya :(

Ok hari ini saya ingin kongsikan sms yang dikirim kepada saya.

Perjalanan hidup tak semudah yang kita jangkakan

Kita sering mengatakan begitu dan begini

Kita menganggap ia semudah itu dan ini

Kita mengira keputusanya semudah sifir matematik sebagai mana kita pelajari

Kita mengharap segalanya berjalan seperti yang dirancang

Namun hakikatnya….

Hanya DIA yang tahu jalan yang bagaimana terbaik untuk kita

Hanya DIA yang tahu…

Kita merancang, Allah merancang

Namun hakikatnya ALLAH lah sebaik-baik perancang

Sekian wassalam

No comments:

Post a Comment