BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 16, 2009

AKU DAN HIDUPKU...

emmm....
hari ni aku jumpa abg mie.....
aku suka bersembang dengan dia sebab dia selalu buat aku ketawa...
suka melawak...
tapi kadang2 sebelum dia buat lawak aku dah ketawa dah pun......
dari perasaan yang sedih bercampur baur, aku akan ketawa bila bila aku dengar dia cakap,
" ke ina rasa macamane"
ayat tu kalo dia sebut memang akan buat aku ketawa...
hahaha...
jahat betul aku ni kan????
apa2 pun dia selalu buat aku rasa tenang.......
betul kan orang cakap, kalo kita bercakap dengan orang yang betul2 ikhlas mendengar kesedihan kita walaupun dia tak dapat membantu, kita akan rasa kelegaan tu.....
macam yang aku rasa bila aku bersembang dengan dia...
cukup lega.....
dia tak pernah memaksa aku melawan apa yang terjadi....
yang penting releks.....
huh.....
terima kasih untuk dia yang sentiasa berada di sisi aku saat aku memerlukan seorang sahabat....
yang penting dia tak pernah salah faham dengan aku...
tak pernah dia rasa aku menganggap dia lebih dari seorang sahabt walaupun aku selalu memerlukan dia bila aku tertekan.....
dia tetap hormat aku....
tak pernah dia keluarkan kata2 yan akan buat aku terasa..
tak pernah dia merungut pada aku setiap kali aku memerlukan dia....
emmmm...
kadang dia yang akan bertanya keadaan aku.....
aku tahu dia cuba untuk menambahkan keceriaan aku lepas apa yang terjadi 4 hari lepas...
dia cuba buat aku lupa tentang hal tu....
dia cuba buat aku kuat...
tuhan....
syukur....
masih ada insan di sisiku saat ini...
masih ada insan yan betul2 ikhlas di sisiku saat ini......
walau hanya sekejap, aku gembira....
akugembira dengan apa yang terima sekarang......
sekurang-kurangnya aku tahu siapa yang betul2 ikhlas mengambil berat tentang diriku...
sekurang-kurangnya aku tahu siapa yang akan menangis dan ketawa dengan aku walaupun sekejap.....
insan ini betul2 memberi aku sedikit kekuatan...
insan ini betul2 baik padaku...
insan ini banyak menyedarkan ku untuk menghargai kehidupan yang aku ada....
dia membuat aku menghargai waktu yang aku ada sekarang.....


kalo la aku ada kekuatan, mahu je aku ucapkan pada kawan2ku....
aku nak mereka berada di sisisku saat2 aku sangat memerlukan mereka...
tapi abg mie cakap, jangan paksa mereka....
nanti aku akan bertambah sakit.....
biar mereka sendiri sedar.....
walaupun di saat2 akhir, biar mereka datang dengan ikhlas supaya aku pergi dengan tenang...
tuhan...
sedarkan la mereka...
semoga keberkatan bulan ramadhan n berpihak padaku.....

No comments:

Post a Comment