BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 15, 2009

insan mulia

semalam saat yang paling genting ku rasakan...
jika tidak kerna seorang insan yang bernama sahabat menyelamatkan ku, aku yakin aku tidak lagi nampar sinar pada hari ini.....
dengan ketiadaan roomate ku di bilik, aku rasakan dunia ku gelap...
ku gagahi menelefon rakan untuk meminta bantuan.....
tapi mungkin nasib tidak menyebelahiku.....
tidak ada sorang pun yang menjawab panggilanku....
sakit yang ku rasa ku tahan sedaya yang mampu sehingga peluh membasahi tubuhku....
tuhan....
sungguh besar ujian ini.....
dalam sakit yang teramat ku gagahi diriku ke bilik sebelah...
hampa....
puas ku ketuk pintu, tapi tiada sahutan dari dalam....
dalam keadaan diriku yang dah terasa seperti dah separuh nyawa ku melangkah ke bilik ku....
dalam sedar tak sedar aku menghubungi orang dia....
ya...
dia sahabat yang sentiasa di sisi....
dia la abg dan rakan bagiku di sini......
mendengarkan suaraku yang dah macam orang nak mati, dia melangkah ke dpp ku.....
dia la yang menghantarku ke hospital malam tadi....
syukur, aku masih diberi kesempatan untuk melihat dunia ni lagi hari ini.....
syukur ya allah...
insan itu....
tak pernah merungut padaku walau sepatah dengan sikapku padanya.....
sikapku yang hanya memerlukannya dikala aku kesusahan.....
ya allah...
sungguh besar salahku padanya.....
awak....
saya minta maaf.....
saya tahu saya selalu menyusahkan awak...
tak pernah sekali pun awak mengeluh dengan saya.....
saya akan belajar untuk menghargai awak.....
tu janji saya

No comments:

Post a Comment