BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 13, 2009

kerinduan......

hari ni aku menerima satu berita yang sangat mengejutkan aku....
seluruh dunia ku gelap ketika menerima perkhabaran itu....
rasa macam ada batu besar yang menghempas ke tubuhku......
mahu je aku berteriak di sana....
tuhan...
besarnya dugaan untuk ku kali ni....
saat tu 1 persatu wajah insan2 dalam hidupku melintas-lintas di kotak fikiranku....
sehingga memaksa aku memegang pipiku dengan harapan apa yang ku dengar hanyalah satu mimpi buruk dalam hidupku...
berkali-kali pipiku ku tampar...
dan setiap kali jugak aku terasa perit di pipiku....
sahabat di sisi setia menenangkan diri yang dah terlampau lemah dengan berita tersebut.......
aku tahu dia pun terkejut dengan apa yang kami dengar.....
aku kuatkan kakiku melangkah keluar dari situ.....
aku kuatkan diri menerima takdir yang tertulis....
tuhan....
betapa hebatnya takdir untuk kau...
betapa besarnya dugaan untuk ku saat ini....
berikan la aku kekuatan...
berikan la aku ketabahan untuk mengharungi semua ini....
mak.....
adik rindukan mak....
adik rasa hanya mak yang mampu tenangkan adik sekarang ni......
adik rasa pelukkan mak je yang mampu menguatkan adik sekarang ni....
adik tak kuat untuk menerima semua ni mak....
adik tak mampu....
mungkin ke adik akan mengikuti mak di sana selepas ni...

tak ku sangka...
tanda2 kecil yang ku alami akan menyebabkan aku menerima berita sebesar ni dalam hidupku......
perit ku rasakan...
tapi aku redha..
aku pasrah dengan apa yang akan ku lalui selepas ni..
aku harap sebelum aku pergi......
semua orang yang aku sayang sedar betapa aku sangat menyayangi mereka....

sahabat....
bolehke aku mendapat kekuatan dari kamu semua???
boleh ke aku mendapat semangat dari kamu semua???
boleh ke kalian menyokong aku????
boleh ke korang berdiri di sisi ku saat begini???
boleh ke korang bagi sedikit kekuatan korang pada aku???
boleh ke???
boleh ke aku mendapat sedikit cahaya kegembiraan dari korang???
boleh ke aku mendapat sedikit sinar kebahagian dari korang???
boleh ke korang buat untuk aku untuk saat akhir macam ni????
boleh ke?????

No comments:

Post a Comment